Staraniem Instytutu Papieża Jana Pawła II ukazał się już kolejny podręcznik “Wychowanie do wartości. Szkoła Podstawowa. Poziom 0”. Tym razem wartości omówione w podręczniku skierowane są głównie do nauczycieli i pedagogów z grup przedszkolnych i dotyczą relacji międzyludzkiej „ja-społeczność”. Dydaktyczno-wychowawczy charakter Programu sprzyja stworzeniu odpowiednich warunków do tego, aby dzieci uczyły się wartości i mogły zgodnie z nimi żyć. Już w przedszkolu najmłodsi stają się częścią społeczności, w której obowiązują pewne zasady dostosowane do etapu rozwoju dziecka. Wprowadzanie i utrwalanie zasad leży zarówno po stronie przedszkola, jak i rodziców.
We wstępie do podręcznika przeczytamy, że: “Współczesnym problemem w procesach wychowania jest odejście od wartości uniwersalnych i niezmiennych, które kształtują osobowość człowieka oraz jego relacje z innymi ludźmi. Coraz trudniejsze staje się urzeczywistnienie wartości obiektywnych, które nie są zależne od preferencji i subiektywizmu”.
Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z najnowszą publikacją Instytutu Papieża Jana Pawła II “Wychowanie do wartości. Szkoła Podstawowa. Poziom 0”. Program wychowawczy oparty jest na wartościach ogólnoludzkich, które są niezbędne do postępowania zgodnie z normami moralnymi przyjętymi w naszej kulturze narodowej i chrześcijańskiej.