„Wychowanie do wartości. Szkoła Podstawowa. Poziom 4” to kolejna części serii dziewięciu podręczników. Program wychowawczy oparty jest na wartościach ogólnoludzkich, które są niezbędne do postępowania zgodnego z normami moralnymi przyjętymi w naszej kulturze narodowej i chrześcijańskiej.
Dziecko wychowywane jest przez rodziców, szkołę, wychowawców, środowisko – ma odkrywać, poznawać i realizować wartości ogólnoludzkie. Ma rozpoznać, kim jest i do czego dąży. Niniejsza publikacja została zaprojektowana, tak, aby te wszystkie etapy rozwoju wzmacniać.
Wychowawcy odnajdą w tym podręczniku komplementarny zbiór materiału dydaktycznego do procesu formacyjnego dostosowany do poziomu rozwoju uczniów klasy 4 szkoły podstawowej. Książka wpisuje się w nurt działań pedagogicznych ukierunkowanych na kształcenie i wychowanie dziecka w wieku wczesnoszkolnym na podstawie wartości, m.in.: przyjaźni, braterstwa, pokoju, miłości, życia, wolności, prawdy, solidarności.
Publikacja jest dostosowana do poziomu rozwoju dziecka, stopnia jego dojrzałości fizycznej, psychicznej, społecznej i duchowej. Umożliwia rozumienie otaczającego świata i siebie samego. W książce prezentowane są założenia wychowawcze zgodne z koncepcją Jana Pawła II, który podkreślał, że wychowanie trzeba widzieć w wymiarze komunii osób.
Podręczniki są skierowane głównie do nauczycieli i pedagogów, ale z pewnością okażą się pomocne również rodzicom.
Zapraszamy!