Przejdź do treści

Warsztaty „papieskie” dla uczniów w IPJPII

Opublikowano: 12 grudnia 2014 r.

W piątek, 12 grudnia 2014 r. mieliśmy przyjemność gościć uczniów z klas I II i III Szkoły Podstawowej z Sokółki. Tym razem uczestnicy przenieśli się w czasie trwania warsztatów aż do Meksyku, gdzie dzięki układance, która przedstawiała objawienie Matki Bożej w Guadalupe, dowiedzieli się m. in. o pielgrzymkach oraz ich roli w pontyfikacie papieża Polaka. W spotkaniu nie zabrakło też części krajoznawczo-podróżniczej, połączonej ze sprawdzianem z wyobraźni przestrzennej i zdolności ruchowej dzieci, czego celem było przybliżenie im ważnych miejsc w Polsce w życiu Karola Wojtyły. Trzecim elementem warsztatów było wykonanie pracy o tematyce związanej z wartościami, którymi żył nasz święty wadowiczanin w dzieciństwie. Po zakończeniu mniej więcej godzinnych warsztatów nasi goście zwiedzili Panteon Wielkich Polaków, umieszczony w podziemiach Świątyni Opatrzności Bożej, tj. w pobliżu budynku Instytutu Papieża Jana Pawła II. Znów miło nam było oglądać to skupione, to roześmiane buzie uczestników warsztatów „papieskich”, chętnie biorących udział w zaproponowanych ćwiczeniach. Nikt podczas nich ani przez chwilę się nie nudził, ani też od ćwiczeń nie uchylał.

Już teraz serdecznie zapraszamy szkoły podstawowe do uczestnictwa w warsztatach organizowanych przez Instytut w ramach Klubu Przyjaciół Lolka, gdzie przez gry dostosowane do wieku i wzajemną zabawę pracownicy Instytutu przybliżają postać świętego Jana Pawła II. Przyjęcie grup uczniowskich jest możliwe po wcześniejszym zgłoszeniu oraz ustaleniu wolnego terminu. Na zgłoszenia czekamy pod adresem:d.oswiatowy@ipjp2.pl

mt_gallery:

Pozostałe aktualności

Konkurs „Jan Paweł II jako autorytet dla pokoleń”

Dzięki wsparciu Instytutu Papieża Jana Pawła II, Parafia Świętej Teresy od Dzieciątka Jezus zorganizowała konkurs pt. „Jan Paweł II jako autorytet dla pokoleń”, poświęcony postaci św. Jana Pawła II – Papieża Polaka i naszego Rodaka. Konkurs cieszył się bardzo dużym...

czytaj dalej